Keď mal náš Maťko 5 rokov zobrali sme ho do Technického múzea Tatra v Kopřivnici. V tom čase pred múzeom bola umiestnená zhrdzavená Slovenská Strela – najmodernejšia železničná novinka Československých státních drah z tridsiatych rokov 20. storočia. Napriek hrdzi a obrovskému vekovému rozdielu chémia medzi Maťkom a Strelou zafungovala a vznikla z toho obrovská láska (z Maťkovej strany)
Jazda Slovenskej Strely po Slovensku
Dnes je už z Maťka Maťo, ale jeho láska ❤️ k Slovenskej Strele nevyprchala, ani sa nezmenila. A po rokoch došlo k ich ďalšiemu „osobnému“ stretnutiu. Tentokrát však Maťo nešiel do Kopřivnice, ale Strela prišla za ním do Bratislavy. Nebola to ale priama cesta. Historická lokomotíva z roku 1936 sa najprv presunula do Tatranskej Lomnice a až následne cez Považie dorazila až do Bratislavy. V dňoch 1. a 2. júla 2022 bola vystavená v Múzeu dopravy, kde si ju bol pozrieť aj náš Maťko.
Samozrejme, Maťovi nestačilo pozerať na statickú Slovenskú Strelu, takže ešte deň pred oficiálnym otvorením výstavy ju bol vítať 🎗️s množstvom ďalších fanúšikov tejto železnej krásavice pri jej príjazde do Bratislavy na moste pri vlakovom depe.
Slovenská Strela,
tak ako dorazila do Bratislavy, je jeden z dvoch motorových vozňov s charakteristikou červenou farbou a nezameniteľným dizajnom, ktorý sa stal legendou železničnej dopravy prvej Československej republiky a to nielen kvôli svojmu vzhľadu, ale predovšetkým vďaka jazdným výkonom (v bežnej premávke dosahovala rýchlosťou až 130 km/h – na tú dobu excelentný výkon J) a originálnemu technickému riešeniu. Slovenská Strela premávala na trase medzi Bratislavou, to bola jej domovská stanica a Prahou (cez Brno).
Z prevádzky bola vyradená v roku 1952. V roku 2000 bola vyhlásená za kultúrnu pamiatku ČR a v roku 2021 prešla kompletnou rekonštrukciou.
Po rokoch to pre Maťka bolo opäť krásne stretnutie. Ďalšie sa pravdepodobne uskutoční opäť v Kopřivnici.