MTB na Chatu pod Hrbom s malým blúdením z Banskej Bystrice

Horská chata stojaca na pomedzí Veporských vrchov a Poľany pod masívom Ľubietovského Vepra vo výške 1068 m n.m. Pritom Hrb je označený za geografický stred Slovenska. Vyrazili sme preto bicyklami MTB na Chatu pod Hrbom, spoznať tento nádherný kúsok Slovenska.

Vlakom do Banskej Bystrice

Začíname v Banskej Bystrici. Od vlakovej stanice prejdeme na druhú stranu rieky Hron a ideme cyklotrasou smerom na Šalkovú. Je to taká malá rozcvička pred kopcami ktoré nás dnes čakajú.

Odtiaľto prichádza už väčšie stúpanie, síce po ceste, ale peknými serpentínami. Konečne sme hore a prichádzame k vyhliadkovému bodu – k lavičke lásky Poniky. Je odtiaľto krásny výhľad, tak sa chvíľku pokocháme, pofotíme a pokračujeme ďalej dolu kopcom smerom na Poniky.

Poníky

Pred dedinou zabočíme vpravo, cyklotrasou okolo chotára. Vedie to krásnymi lúkami, ale pre tento deň to nebolo ideálne riešenie. 🙂 Lúky sú naozaj krásne, plné kvetov a tak trošku poblúdime. Ideme zase späť.  Za chvíľu máme kolesá plné blata či íľu, prestávajú sa nám točiť.

Ponická Huta, Bukovinka, rázcestie A tu sme odbocili zle …. Zjazd do Dúbravice a potom pekne nazad

Blato vyčístíme až na konci lúk, v brode potoka bez lávky. Trošku nás to zdrží, ale neremcáme.

Ďalší kopec už vystúpame radšej po ceste. Prichádzame na rázcestie Ponícka Huta, Bukovinka

Blúdenie po zelenej C

A tu sa spoľahneme na kamaráta, ktorý si popredu prečítal rázcestník. Ideme po zelenej cyklotrase C. Však jasne, po zelenej C, ale to sme ešte netušili že ho ťahá do Detvy…

Tak pekne za ním vpravo a zišli sme do Dúbravice. Tu sa nám to však nezdalo, tak pozeráme mapu. Veď sme mali ísť vľavo …  A tak opäť hore k rázcestníku. Tu čítame: Chata pod Hrbom jedným smerom, Dúbravica druhým.

No čo už. Sme opäť hore a tak ideme tým správnym smerom. Nenechávame sa odradiť. Z Ponickej Huty popod Babu, lesnou cestou cez Granátku a Martinovu dolinu až do Povrazníka. Je tu krásne. Prejdeme cez Povrazník do Strelníkov. Tu nám začína pršať, tak chvíľočku čakáme na autobusovej zastávke. Ale pršať neprestáva, volíme cestu v daždi ďalej.

Chata pod Hrbom

Odtiaľto už stúpame na chatu pod Hrbom lesnými cestami cez Čižinu a Včelinec (železné srdce Slovenska), ďalej serpentínami. Po chvíľke prichádzame do Sedla pod Hrbom, kde sa okrem Chaty pod Hrbom nachádza aj jedna zo sôch patriacich do projektu Železné srdce Slovenska. V sedle vedľa rázcestníka stojí na andezitovom kameni liatinová socha Tichomír. Je to taký panáčik na kameni. 🙂

Cestou prestalo aj pršať a vykuklo zase slniečko. Na chate prichádza zaslúžené občerstvenie – pivo.

Hovoríme si, že už pôjdeme len dolu a tak obliekame bundy. Avšak na naše prekvapenie, cesta po žltom C vedie zase hore kopcom, našťastie iba chvíľku. Ideme lesom, chvíľami húštinou cez Žliabky a sedlo pod Kolbou. Cestou prechádzame cez Kelemenov tunel a už len dolu do Lopeja na vlak.

MTB na Chatu pod Hrbom. Užili sme si bicyklovačku a krásny deň, prešli 60 kilometrov a nastúpali skoro 1500 výškových metrov.

Kam pôjdeme nabudúce?

Katarína Syneková

Aktívna členka 7 kopcov 3 jazerá a Kardionápravníka.