Môj nový kamarát Methanol

Výšľap do kopca na horáku je vlastne také opíjanie sa naopak. Pri pití sa najprv cítiš báječne, ale nakoniec je ti zle. Naopak, keď zbadáš na bajku riadny výšľap, najprv sa cítiš zle, ale potom, v cieli, je ti nádherne. Dobrý horák je trochu ako káva. Prvýkrát ti nemusí chutiť. Ale keď ju piješ pravidelne, staneš sa na nej závislý. A taký Methanol od Bianchi určite je.

Čas od času človek potrebuje nový impulz. Pre mňa sa tým impulzom stal práve môj nový Methanol. Kamarát, s ktorým strávim v najbližších rokoch dosť času. 🙂 Človek by povedal, že špičkový hardtail, celokarbón na XTéčku, s dobrými plášťami a FOX-kou vidlou na nadšenie postačí. Ale nie je to pravda. Dostali ma jeho línie, dizajn a tvar.

[pl_section section=“popthumbs“ id=“1713378676″]

Vždy som sa pýtal, načo ľudia v meste kupujú celoodpružené bicykle s tučnými plášťami. Veď to sado maso (uťahať tú váhu a trenie pod sebou) predsa nie je v Bratislave nutné. Skeptik by povedal: „Chyba lávky“ a poukázal by na kvalitu tunajších ciest. Moj prvý výšľap viedol okolo hradu a na Slavín. Dôvod? Prvé  porovnávanie s cesťákom a testovanie hraníc. Methanol je ešte furt veľmi čistý, pekný. Chcel som mu ukázať mesto, v ktorom budeme spolu žiť. Po prvých kilometroch som pochopil krutú pravdu: „Už sa nebudem mať na čo vyhovárať.“ Na technológiu a bajk teda rozhodne nie. Bude to už len vo mne.

[pl_section section=“popthumbs“ id=“1349808387″]

Skúšam čo to dá. Idem 33km/h. Zdá sa, že predná píla by na rovinkách ešte pár zubov zniesla. „Ale ty na cesty nepatríš“, vravím si. Už po pol hodine brázdim vinohrady a všetky asfaltky dokonale ignorujem. Viete o tom, že Bratislavský lesopark a Karpaty ponúkajú jedny z najlepších trailových cyklotratí? Geometria a tuhosť rámu mi sedia. Cítim presnejšiu trakciu zadného plášťa s terénom. Bicykel ma tlačí nekompromisne dopredu. A rýchlo. XT-čko radí presne. Je to ultimátny štandard. Dá sa ísť aj vyššie, ale načo? Už teraz technológia ďaleko predčí moje schopnosti. Skúšam v kopcoch ľahké prevody a Noro mal asi pravdu. 40 zubov vzadu úplne stačí. S týmto snáď vytiahnem aj Mont Blanc. Pochvaľujem si dve úrovne odpruženia vidly. S touto vidlou prvýkrát aj aktívne pracujem. Fox fakt funguje. Chce to ešte výkonné svetlo, odfúknuť trochu tlak v plášťoch a možno BMX pedále. Tiež chcem svoje istoty. Ležať v blate na riti v sychravom jesennom počasí sa mi moc nepáči.

[pl_section section=“popthumbs“ id=“1427282405″]

Kúp si poriadny horák a vlez do Karpát. Uži si jazdu. Je to úplne iné, ako žiletka na vyhladenom asfalte. Dôležitejšia než výkon je technika jazdy, stabilita a koncentrácia. Inak si o chvíľu na prdeli. Je fajn vedieť čítať terén, jeho vlny, zvládať korene, šutre, bariny a hlavne: Predvídať a nepanikáriť. Inak si znova na prdeli. Autá, arogantní šoféri, ruch mesta a hrádzové lámanie KOM sú mi teraz na míle vzdialené. Ostala čistá radosť z lesa, prírody a terénu. Len kto ten pekný matný rám bude pravidelne čistiť?

[pl_section section=“popthumbs“ id=“9062376″]

Budúci rok strávim s Methanolom veľa času. Na miestach, kam sa väčšina Bratislavčanov ani nedostane. Vivat nové výzvy.

Reštart challenge 7 kopcov, 3 jazerá 2017 je pred nami.

[pt_view id=“b631d8cda4″]

Pošli ďalej
Petere
Petere

Nadšený biker a bloger, ktorý sa dá bláznivo nahovoriť na akúkoľvek výzvu. Jazdí s radosťou, pre dobrodružstvo, zážitky a endorfín. Jazdí cestu i horu, nie je mu cudzí ani e-bajk. Zakladateľ združenia a blogu Reštartnisa. Reportáže, hiking, turistika, hory, Alpy a cestovateľské zážitky. Sleduj náš instagram aj twitter.

Articles: 55