Majerova skala – so STROMom na túru

Výlet na Japeň a Krížnu vyzeral lákavo. Ešte k tomu Majerova Skala a krásne výhľady na Slovensko. Staré Hory, Veľká Fatra, Donovaly, … Tak prečo sa nepridať.

Veľkú Fatru navštevujeme v 7 kopcov 3 jazerá pravidelne. Patrí medzi najrozsiahlejšie jadrové pohoria Slovenska, ťahá sa od Kremnických vrchov, Turca a Starohorských vrchov až po Oravskú Vrchovinu a Malú Fatru. Zachovalo sa tu mnohotvárne a málo narušené prírodné prostredie s dlhými lúkami.

Majerova Skala je skalnaté bralo s nádhernými výhľadmi. So svojou výškou 1283 m. n. m. je výnimočným výtvorom prírody a patrí medzi národné prírodné pamiatky. Majerova skala Je obľúbeným turistickým cieľom a najkratšia trasa je po modrej zo Starých hôr.

Na Pivovú

Vyrážame z Japeňa

My však ideme po zelenej, cez Japeň. Odbočíme vpravo a začína stúpanie. Ideme lesom, sem tam lúkou, kde tráva čiaha pomaly po pás, sem tam pomedzi stromy. Stále vidíme KrížnuMajerovu skalu. Rázcestník Pivová nás nenecháva bez zastavenia. Pekný názov, ktorý treba patrične zdokumentovať. 🙂 Nezdržíme sa však dlho, musíme ďalej.

Japeň

Stúpame lesom a ďalším lesom a stále hore a hore. Zastavíme až na Prednom Japeni. Vrchol tohto kopca je pekne na slniečku, tak aspoň sa trošku opálime. Ďalej pokračujeme zase lesom, tentokrát dolu a potom zase hore na Úplaz. Cestou nachádzame huby a kadejaké stromy.

Z lesa vidíme sem tam aj výhľad, ale sú tu najmä húštiny. Zrejme touto trasou veľa ľudí nechodí. Ani sa nenazdáme a vyjdeme z lesa. Ešte chvíľu lúkou až na Úplaz.

Pitný režim na Kráľovej Studni

Tu sa dlho veru nezdržíme, je teplo.  Vstupujeme opäť do lesa. Poniektorí by už radi aj vodu. So Zuzkou však zájdeme až na na Kráľovu Studňu na čapované. Ostatným sa nechce, asi preto že musíme zísť kúsok dolu a potom zase naspäť hore. A tak nás čakajú pri prameni.

Keď sa vraciame späť, ostatní sa už zberajú ďalej na Krížnu. Ideme rýchlo za nimi. Hore stretávame skupinku cyklistov. Konečne sa spoznávame osobne s Ivanom, ktorý stále podáva neuveriteľné výkony na bajku. Spoločná fotka nemôže chýbať.

Majerova skala

Chvíľu pri nich posedíme a ideme ďalej s našou skupinou. Ostáva už len Majerova skala. Výhľady sú naozaj krásne. A keďže sme v cieli nechýba ani tradičné šampanské. Odtiaľto už len dolu do Starých Hôr.

Túry so STROMom stoja zato a každý je vítaný. Btw poznáte kamarátov stromistov?

STROM – túlame sa Slovenskom

Katarína Syneková

Aktívna členka 7 kopcov 3 jazerá a Kardionápravníka.