Matematický klokan – matematika bez hraníc

Do medzinárodnej súťaže sa každoročne zapája šesť miliónov žiakov na všetkých kontinentoch okrem Antarktídy. Na riešenie úloh nepotrebujete poznať kopec poučiek, skôr treba zapnúť zdravý sedliacky rozum. Matematický klokan – matematika bez hraníc

Ponúkame Vám vlaňajšie úlohy pre žiakov na 2. stupni. Čo poviete, zvládli by ste ich? Sme presvedčení, že Vaše deti áno, a ešte sa pritom aj zabavia. On line kvíz.

test Matematický klokan

Kliknite na tlačítko Ďalej.

 

Výsledky

Gratulujeme.

Vašimi odpoveďami ste sa zaradili medzi 20 % najlepších klokanistov. 🙂

Ak ste dosiahli tento výsledok, určite chápete, že je dobré podporovať vzdelanie, logické myslenie a kreativitu našich detí. Dovoľte im zažiariť v najväčšej matematickej súťaži na svete MATEMATICKÝ KLOKAN.

Na stránky súťaže Matematický klokan >>>

No mohlo to byť lepšie 🙂

Ak ste dosiahli tento výsledok, určite chápete, že je dobré podporovať vzdelanie, logické myslenie a kreativitu našich detí. Dovoľte im zažiariť v najväčšej matematickej súťaži na svete MATEMATICKÝ KLOKAN.

Na stránky súťaže Matematický klokan >>>

Štart kvízu

#1. Lina rozdelila obdĺžnik vodorovnými a zvislými čiarami na štyri rady a sedem stĺpcov. Vzniklo tak 28 rovnakých štvorčekov. Potom Lina vyfarbila na modro dva rady a jeden stĺpec. Koľko štvorčekov zostalo bielych?

Previous
Ďalej

#2. V kruhu stojí 11 hráčov a hádžu si loptu tak, že každý hráč hodí loptu tretiemu hráčovi naľavo od neho. Začína hráč s číslom 1. Hádzanie pokračuje dovtedy, kým niektorý hráč nemá v rukách loptu po druhý raz. Aké číslo má hráč, ktorý hádzal loptu posledný?

Previous
Ďalej

#3. Na obrázku sú štyri prekrývajúce sa kruhy a v nich je uložených 7 kariet s číslami od 1 do 7, na každej karte je iné číslo. Niektoré sú číslom nahor, niektoré naopak. Súčet čísel v každom kruhu je 10. Ktoré číslo je na karte s otáznikom?

Previous
Ďalej

#4. Janka musí v máji vyriešiť niekoľko matematických úloh. Začala 1. mája. Ak vyrieši denne 2 úlohy, skončí s prácou v nedeľu. Ak vyrieši denne 3 úlohy, skončí s prácou v stredu. Koľko úloh má vyriešiť?

Previous
Ďalej

#5. Ria má tri žetóny s číslami 1, 5 a 11 (obr.). Ukladá ich vedľa seba a vytvára štvorciferné čísla. Koľko rôznych štvorciferných čísel môže takto vytvoriť?

Previous
Ďalej

#6. Na obrázku sú zobrazené číslice v Braillovom písme. (Používajú ho nevidiaci, pričom čierne bodky sú vystúpené a nevidiaci ich identifikujú hmatom.) Koľko dvojciferných čísel obsahuje práve päť čiernych bodiek?

Previous
Ďalej

#7. Dva rovnaké obdĺžniky, každý s obsahom 18 cm2 (obr. 1), sa prekryli a vytvorili nový obdĺžnik (obr. 2). Ten sa dá rozdeliť na tri rovnaké štvorce. Aký obsah má nový obdĺžnik?

Previous
Ďalej

#8. V kruhu stojí 20 hráčov a hádžu si loptu tak, že každý hodí loptu šiestemu hráčovi stojacemu naľavo od neho. Freda hádzala loptu dvadsaťkrát. Koľko z hráčov za tento čas loptu nehádzalo vôbec?

Previous
Koniec
Pošli ďalej
Ľudmila Burjanová
Ľudmila Burjanová

Ľudmila Burjanová, bývalá učiteľka matematiky, si dnes so svojím tímom Talentídy prostredníctvom školských súťaží plní sen – rozvíjať v deťoch logické myslenie, tvorivosť, radosť z objavovania a rozmýšľania.
Súťaže MAKS, MAKSÍK a MATEMATICKÝ KLOKAN majú za cieľ nadchnúť deti pre matematiku a ukázať im ju z tej zábavnejšej stránky.
Súťaže VŠETKOVEDKO a EXPERT geniality show sú pre žiakov všetkých vekových kategórií šancou ukázať, ako sa orientujú vo svete okolo nás.

Articles: 7