Hyperion 24 test e-skladačky, víkend pod Marhátom

Málokedy som sa tak tešil z novej testovačky, ako keď mi Martin z Trenčína zavolal, že má pre mňa vyskladaný nový prototyp Liberty skladačky Hyperion 24. Informácia to bola natoľko dôležitá že pozornosť zbystrila aj Tia, ktorá mi bicykle za stravovanie stráži. Hyperion 24 test e-skladačky:

Aj mačka začala miaukať radosťou
Aj Tia spozornela, keď som spomenul 24 kolesá

20 vs 24

Doteraz bola skladačková ponuka Liberty vystavená na rôznych rámoch, určená najmä pre mesto:

  • Pegas, s nízkym a veľmi pohodlným nástupom,
  • Phoenix pre konzervatívcov s najtuhšou kostrou a
  • Hyperion, s pre mňa najmodernejším vzhľadom.

Napospol však mali jednu spoločnú vlastnosť, 20 palcové kolesá. Nič proti dvadsiatkam. V meste sú na elektrickom Pegase kvôli pohodliu a spratnosti nenahraditeľné. Tiež s Hyperionom si vás každý všimne. Ale predsa. Kto si sadne na 24 palcové kolesá, ten rozdiel v posede a kvalite jazdy okamžite pochopí. Bicykel lepšie odvaľuje, má väčšiu zotrvačnosť, lepší posed, ťahá sa ľahšie, lepšie sa ovláda a manévruje. Tiež nezapadnete do prvého kanála. A tak som chalanom pílil uši s dvadsaťštvorkou čosi vyše roka. A dnes je na svete.

Hyperion 24

Konečne poriadne brzdí. E bajk Liberty Hyperion 24 má už v základnom vybavení brzdové kotúče a sadu Shimano Altus. Rám doznal významných úprav v geometrii, má lepšie vlastnosti pri šliapaní do pedálov i tiež lepší posed. Čo sa týka kolies a pohonu, v Trenčíne vsadili na istotu. Bicykel je osadený elektromotorom v zadnom kolese, ktorý poháňa tá istá overená 10,4/14/17,5 Ah batéria (ktorá sa dá mimochodom celkom rozumne repasovať) a rozvody ako ostatné skladačky.

Dizajn sa z môjho pohľadu mimoriadne vydaril.

Testovací víkend Liberty

V sobotu ránom som ako prvú jazdu zvolil cesty a necesty (šotolinu) tretej triedy okolo Marhátu a krtovských rybníkov. Na Hyperione 24 sa jazdí (z pohľadu skladačky) mimoriadne pohodlne a rýchlo. Vlastne som ani necítil potrebu elektrickej prípomoci, Využil som ju iba do kopca, aj to iba na prvom a druhom stupni z piatich.

LED display

Aj výsledok ukázal, že svižná športová jazda (18 km/h) s kapacitou tej najslabšej 10,4Ah batérie temer nehla. Po nájazde 23 km s prevýšením vyše 240 metrov stav batérie ukazoval stále full loaded.

Nový LED displej
Nový LED displej

Tu sa treba zmieniť o novinke v stajni Liberty, o novom farebnom LED displeji, ktorý obsluhuje motor. Nielen, že je dobre viditeľný, ale cez bluetooth si ho môžte spárovať s telefónom a sledovať tak množstvo batérie, dokonca (pokiaľ máte Google podporu) i navigovať jazdu.

Aký dojazd?

Podvečer mi nedalo a vysadol som na bicykel druhý krát. Veril som, že ďalším 25 km oveľa kopcovitejším okruhom dám konečne baterke trochu na prdel. A podarilo sa.

Batéria kľakla po odjazdení 58 km, pričom vo večernej jazde som ju už v kopcoch vôbec nešetril a veselo radil aj 3 a 4 stupeň podpory. Verím však, že pri rozumnej racionálnej jazde bez problémov dosiahnete dojazd až na hranicu 70 km. Neskôr vyskúšam.

Spratná e-skladačka na veľkých kolesách, ktorú zložíte aj do kufra malého auta ponúka mimoriadne športovú a pohodovú jazdu s dojazdom viac ako 50 km.

Hyperion 24

Výchovné okienko

Cestou okolo chotára som objavil nové verejné toalety. Na Slovensku stále máme nezištných dobrákov, ktorí dokážu budovať cyklistickú infraštruktúru aj bez pomoci EU fondov, priamo na cyklotrasách. Zvyšky tepelnej izolácie len potvrdzujú, že dotyčný neskončil len pri verejných toaletách, zjavne sa ich rozhodol na zimu aj zatepliť. Ale vráťme sa k skladačkám.

Mimoriadne estetické toalety v prírode n Slovensku sa nestratíme
Mimoriadne estetické toalety v prírode. Good Idea Slovakia.

Pre koho je Hyperion 24?

Plusom 24-ky je oveľa športovejšia, dynamickejšia a rýchlejšia jazda. Máte pocit, že už nie ste na skladačke ale na normálnom bicykli. 7 prevodových stupňov je dosť, avšak pre jazdu bez elektro pomoci by som určite volil zadné desaťkolo. To už je „very sporty“. Cenou za túto vychytávku je však dlhé rameno prehadzovačky, ktoré končí iba 5 cm nad cestou. Na terény v tomto prípade radšej zabudnite. Ale na to nie je skladačka ani určená.

Ponúka oveľa športovejšiu jazdu. Veľmi oceňujem tvrdú sedánku. Tie gelové (určené pre menšie skladačky) naozaj nevnímam ako pohodové pre dlhé (30+) trasy. Hyperion 24 je tak oveľa dynamickejší a športovejší.

Hyperion24 v kufri Fabie
Hyperion24 v kufri Fabie

Hyperion 24 test e-skladačky

Skúsil som vložiť skladačku do kufra malej Fabie. Bez problémov. Skúsil som na ňu natiahnuť obal z Decathlonu. Takisto dobre. Auto, vlak, električka, autobus. Toto robí v kategórii mestských bicyklov z Hyperiona 24 nielen univerzálny dopravný prostriedok pre mesto a satelitné bývanie do 20 km, ale tiež poslúži ako výborný spoločník na aktívnu dovolenku kdekoľvek.

Pošli ďalej
Reštartnisa
Reštartnisa

Dávame veci do pohybu. Nakazíme ťa endorfínmi, pohybom a zdravým životným štýlom. Pod touto značkou občas píše zakladateľ, administrátor a bloger projektu Reštartnisa Petere články na tému aktívny pohyb, turistika, beh, cyklistika, zdravá životospráva a životný reštart.

Articles: 314