Film robí hudba. Ak by producenti Titanicu namiesto tých preromantizovaných prvoplánových dojákov použili hudbu Gavina Bryarsa, dielo by dostalo úplne iný rozmer. Keď som bol prvý krát atakovaný Bryarsovou tvorbou, bolo to práve CD s dvoma titulmi:
- The Sinking of Titanic
- Jesus‘ Blood Never Failed Me Yet / s Tomom Waitsom
Zasiahlo ma to ako máločo. Boli dni keď to CD hralo stále dokola. Hodiny a hodiny a stále nestačilo. Ako indické mantry. Kronika vtáčika na kľúčik. Akoby ste sa prepadávali stále hlbšie a hlbšie. A robilo vám to dobre.
Gavin Bryars sa narodil v roku 1943 v Anglicku. Začínal ako jazzový kontrabasista a improvizátor, čoskoro sa však po stretnutí s Johnom Cagom v USA zaradil medzi čelných predstaviteľov minimalizmu.
„… The music of Gavin Bryars falls under no category. It is mongrel, full of sensuality and wit and is deeply moving. He is one of the few composers who can put slapstick and primal emotion alongside each other. He allows you to witness new wonders in the sounds around you by approaching them from a completely new angle. With a third ear maybe. . .“ –Michael Ondaatje
„…Listen to him, he’s intelligent…“ Lulu
„…One of the ten most intelligent people on the planet…“ Juan Muñoz
Treba ešte niečo dodávať? Načo? Toto vás buď dostane, alebo si poklepete na čelo. Spravte si čas. Zhasnite svetlo. Uvoľnite sa. A ponorte sa….