Zvyčajne ma nosí na chrbte on. Dnes sme to urobili naopak. Ale to až po 50 km okruhu na Zbehy, ktorý sme spolu absovovali nespočetne krát.
Bianchi Infinito
Cestný bicykel, ktorý ma sprevádza už 7 rokov a hoci je to k neuvereniu, zažili sme spolu už krásnych 50 000 km a viac ako 310 km stúpania. Za ten čas ma ani raz nesklamal.
Dvakrát som menil kolesá, furt som chcel lepšie. Na tých posledných odišli po náraze 2 špice. Na Gavii, po strete s motorkárom (ktorému som evidentne na bajku zavadzal) sa porúčali aj barany. Ale rám aj všetko ostatné prežilo. Aj ja. Inak 7 reťazí, 2 zadné kazety, 4x gumičky na brzdy,… Raz mi bicykel prelankovali, aby bol znovu ako nový.
Pri príležitosti tohto životného jubilea som sa rozhodol trochu vyspovedať Nora Kirschnera. Práve on a Procycling bicykle Bianchi na Slovensko dotiahli.
Načrtni v stručnosti históriu Bianchi a ako sa dostala značka na Slovensko?
Bianchi je síce vnímaný hlavne ako produkt. Bicykel. Ja a mnohí ďalší ľudia však Bianchi vnímame skôr ako životný štýl (lifestyle). Je to spojenie jazdy na bicykli so zážitkami a radosťou. V prípade Bianchi je toto spojenie produktu a životného štýlu aktuálne už 135 rokov, čo z Bianchi robí najstaršiu značku nepretržite vyrábajúcu bicykle na svete! Spoločnosť bola založená Edorardom Bianchim v Taliansku už v roku 1885 a je spájaná s takými menami cyklistiky a talianskymi víťazmi Giro d’Italia a Tour de France ako Fausto Coppi, Marco Pantani a Felice Gimondi.
A ako sa značka dostala na Slovensko? V roku 2006 tu nebola a ja, keďže som ju dobre poznal a veľmi vnímal som sa rozhodol, že je to rozhodne veľká škoda. Že tu taká ikona zo sveta cyklistiky byť musí a tak sme sa po čase dohodli.
Nikdy by som neveril, že bicykel pri mojej starostlivosti prežije 50000 km. Pamätám, ako si ma vždy cepoval, že treba pravidelne servisovať. Je naozaj servis pre životnosť bicykla taký dôležitý?
Ja osobne si myslím, že našu pozornosť si okrem nás ľudí, zaslúžia aj veci ktoré používame. Špeciálne tie, ktoré nám robia radosť. Som presvedčený a rokmi sa mi to potvrdzuje, že pravidelný servis a včasná výmena opotrebovaných súčiastok vie udržať dlho bicykel v stave ako nový. Nie je predsa nič krajšie, ako keď sa viete na svoj bicykel spoľahnúť a nemusíte pri jazde riešiť, že niečo nefunguje.
Priblíž nám prakticky, čo znamená malý a veľký servis a prečo je to dobré zveriť mechanikom?
U každého znamená jeden alebo druhý servis asi niečo iné, tak poviem čo to znamená u nás.
Malý servis je v podstate bežná prehliadka a nastavenie všetkého, čo sa zvykne bežne rozladiť. Je to servis, ktorý by mal naozaj robiť každý aspoň raz ročne.
Veľký servis je naopak kompletná prehliadka, pri ktorej sa zjednodušene bicykel úplne rozoberie a následne zloží. Čistia sa alebo rovno vymieňajú, ak sú opotrebované, aj skryté veci ako ložiská v kolesách a hlavovom a stredovom zložení. Dá sa povedať, že po veľkom servise je bicykel „ako nový“.
Jar je čas kedy každý vyťahuje bicykel. Tohto roku to bude aj vďaka korona vírusu možno inak. Čo by si odkázal všetkým cyklistom?
Nezúfajte 🙂 všetko je dočasné a to platí aj o prítomnosti vírusu. Počasie nám praje, takže treba jazdiť, ale rozumne a zodpovedne. Nenaháňať sa zbytočne, neprekonávať svoje limity, ale radšej si len tak užívajte prírodu a ideálne aj samotu v nej. Berte ohľad hlavne na to, že treba minimalizovať riziko zranenia, aby sme nezaťažili náš zdravotný systém v ťažkých časoch aj zbytočným zranením.
Tiež si kludne dajte bicykel do servisu teraz, keď je menej zhonu a nenechávajte si to na neskôr, keď sa veci dajú do normálu a bude zase všade plno. Práve v týchto dňoch keď je predajňa zavretá sa sústreďujeme na údržbu a servis. Všetkých značiek, nielen Banchi. Netreba k nám ani chodiť. Stačí si zavolať a my zabezpečíme aj dopravu a zvoz. Viac o zvozoch PROCYCLING počas obmedzení koronavírusu na servis tu
Jubilejné už mohli byť aj Jarné kilometre na Baške Vode. Stal sa z nich kult cyklistov. Tohto roku asi kvôli koronavírusu nebudú. Chceš niečo odkázať aj fanúšikom tvojich cyklokempov?
Bude dobre… V týchto dňoch síce prežívam aj s kolegami veľmi ťažké časy, kedy musíme hľadať riešenie ako presunúť naše tradičné jarné kempy pre cyklistov (tento rok cca 450 ludí) na iný termín a možno všetko posunúť nakoniec až na budúci rok. Ale 15. ročníkov máme bez problémov za sebou, takže aj toto prekonáme.
A verím, že ešte tento rok sa s mnohými stretneme na niektorom z ďalších pripravovaných výletov.