Ako som okrídlil Pegasa?

alebo ako spraviť zo skladačky elektrobicykel do dvoch hodín.

Ak ide o pohodu, slobodu a nie o výkon

Skladačka do mesta je naozaj hustá vec. Najmä tam, kde je k dispozícii vlak alebo MHD a kde nie sú kopce. Pokiaľ nie si fanúšik GONY PONY, šliapať na skladačke do kopca naozaj nebude patriť medzi tvoje obľúbené činnosti. Unavíš sa a zapotíš. Si lenivý a toto presne nechceš. Chceš si len užívať slobodu jazdy.

Po mesiaci života s Pegasom som prišiel na to, čo Pegasovi v Bratislave naozaj chýba.

  • Dizajn? To rozhodne nie. Obzrie sa každý.
  • Zážitok? S tými kormánmi nehrozí. Každá jazda je balansujúci zážitok.

To, čo Pegasovi skutočne chýbalo je schopnosť ušliapať to do kopca. Dať na ňom Včelín alebo Malú Baňu. Povedal by si si, že skladačka do hory nepatrí. To je síce pravda, ale mestský bicykel do mestských lesov rozhodne áno. Hlavne, ak tvoje obľúbené cykloskratky domov z práce vedú cez Karpaty častejšie, ako je zdravé.

Odmyslime si všetkých hejterov, ktorí ťa budú s planúcim zrakom zaklínať, že elektrobajk je pre starých, chorých, ťahá to zadarmo- vlastne motorka a na cestu tu nepatrí. Toto už máme za sebou. Iba sloboda. Nechceme súťažiť, nechceme pretekať, nechceme ani nikomu dokázať, že sme lepší než najlepší. Chceme si jazdu po meste (aj v lesoparku) len tak nenáročne vychutnať užívať. Preto som sa rozhodol spraviť z Pegasa elektrobajk.

Dá sa prerobiť bežný bicykel na elektrobajk?

Nechcel som veriť, že je to také jednoduché. Prídeš, pristavíš a o dve hodiny ideš. Vyskúšal som. Už o 9,00 sedím v rýchliku do Trenčína. O tri hodiny mi ide vlak naspäť. Stihnú prerábku do 3 hodín? údajne stačia 2. Ako to dopadlo, posúďte sami.

Sedím na elektrobajku a je mi dobre

Zmena v komforte jazdy po nainštalovaní elektromotora je neskutočná. Bicykel potiahne aj v miestach, kde by si tlačil, alebo sa normálne zapotil. Elektro pomoc nieje tak športová ako pri stredovom motore na Jasmíne, motor ani toľko nevydrží. Čo však v meste potrebuješ, ak je bicykel každú noc na nabíjačke?

Jazdiť bez pomoci nie je žiaden problém. Jazdiť s minimálnou pomocou je veľmi dlhodobé a komfortné. Absolvoval som niekoľko výjazdov na Devínske jazero i popri Malom Dunaji k Štefánikovej mohyle. Skúsil som Šinweg aj Včelín. Na Včelíne som so skladačkou budil zaslúženú pozornosť.

Pokiaľ sa nepotrebuješ prezentovať v niekoľko tonovom SÚV, nepotrebuješ denne hodiny tráviť zakliesnený v šórach, vytrubujúc na ostatných účastníkov oplzlé nadávky a máš pritom rád slobodu a vietor vo vlasoch, tak skladačka (špeciálne PEGAS) s elektropohonom je v Bratislave perfektná voľba.

Pošli ďalej
Liberty for Town
Liberty for Town

Bajkom po meste. Články oslavujúce slobodný pohyb a vietor vo vlasoch v meste. Bez všadeprítomných plechových škatúľ, nervov v zápchach a vyvážania si zadku v aute pomaly aj na toaletu.

Articles: 14