Expert geniality show je vedomostná súťaž pre žiakov 5. – 9. ročníka ZŠ a všetkých typov stredných škôl. Súťaž považujú rodičia i žiaci za výnimočnú hneď z niekoľkých dôvodov. Žiaci súťažia v dvoch súťažných témach, ktoré si vyberú zo štyroch ponúknutých. Napríklad tému o Slovensku: Expert Od Dunaja k Tatrám. Témy zahŕňajú angličtinu, dejepis, geografiu, občiansku náuku, fyziku, biológiu, chémiu, astronómiu, logiku a všeobecný prehľad.
Na ukážku Vám ponúkame 8 otázok z testu Od Dunaja k Tatrám. Slovensko je naša krajina. Plná prírodných krás, osobností a histórie. Kvíz pre expertov, ktorí si myslia, že o Slovensku čo to vedia.
Kvíz: EXPERT Od Dunaja k Tatrám
Vyskúšajte si 8 kvízových otázok, ako túto tému zvládnete. Kvíz začnete kliknutím na tlačítko Ďalej.
Výsledky
Super gratulujem
zvládli ste to lepšie ako 70% ostatných. Test pripravila Talentída.
#1. Obrázok zobrazuje pltníkov na rieke v Pieninách. Do ktorého mora by sa doplavili, keby pokračovali ďalej po prúde rieky?
Ďalej
#2. Všetky krajiny eurozóny používajú rovnaké bankovky. Euromince sa však líšia rubovou stranou, na ktorej má každá krajina svoje pamiatky alebo symboly. Ktorý symbol má na rube slovenská eurominca s najvyššou nominálnou hodnotou?
Ďalej
#3. Pri hre scrabble chceme poskladať názov slovenskej obce (obr.), ktorého súčasťou je aj názov živočícha. Ktorú skupinu písmen použijeme?
Ďalej
#4. Táto nezvyčajná budova v Banskej Bystrici, ktorej autorom je architekt Dušan Kuzma, bola dokončená v roku 1969. Čo je na obrázku?
Ďalej
#5. Jedna z pesničiek slovenskej hudobnej skupiny začína refrénom: „Oj jojoj Važec, oj jojoj Švošov, oj jojoj Huty, oj jojoj no show“. O ktorej časti Slovenska sa v texte spieva?
Ďalej
#6. „Bol húževnatý, energický, schopný zotrvať na vrchole Mont Blancu niekoľko dní, ba aj niekoľko týždňov, živiac sa čímkoľvek. Dokázal nespať, vykonať všetky úlohy, nepochybovať o ničom.“ Francúzsky astronóm a spisovateľ takto charakterizoval
Ďalej
#7. V roku 1966 získal slovenský film Obchod na korze Oscara za najlepší cudzojazyčný film. Ktorý významný slovenský herec v ňom hral titulnú rolu?
Ďalej
#8. Iba jeden slovenský horolezec stál na najvyššom vrchole každého kontinentu a každom osemtisícovom vrchole. Ako sa volá?
Ľudmila Burjanová, bývalá učiteľka matematiky, si dnes so svojím tímom Talentídy prostredníctvom školských súťaží plní sen – rozvíjať v deťoch logické myslenie, tvorivosť, radosť z objavovania a rozmýšľania.
Súťaže MAKS, MAKSÍK a MATEMATICKÝ KLOKAN majú za cieľ nadchnúť deti pre matematiku a ukázať im ju z tej zábavnejšej stránky.
Súťaže VŠETKOVEDKO a EXPERT geniality show sú pre žiakov všetkých vekových kategórií šancou ukázať, ako sa orientujú vo svete okolo nás.
Na poskytovanie tých najlepších skúseností používame technológie, ako sú súbory cookie na ukladanie a/alebo prístup k informáciám o zariadení. Súhlas s týmito technológiami nám umožní spracovávať údaje, ako je správanie pri prehliadaní alebo jedinečné ID na tejto stránke. Nesúhlas alebo odvolanie súhlasu môže nepriaznivo ovplyvniť určité vlastnosti a funkcie.
Funkčné
Always active
Technické uloženie alebo prístup sú nevyhnutne potrebné na legitímny účel umožnenia použitia konkrétnej služby, ktorú si účastník alebo používateľ výslovne vyžiadal, alebo na jediný účel vykonania prenosu komunikácie cez elektronickú komunikačnú sieť.
Predvoľby
Technické uloženie alebo prístup je potrebný na legitímny účel ukladania preferencií, ktoré si účastník alebo používateľ nepožaduje.
Štatistiky
Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na štatistické účely.Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na anonymné štatistické účely. Bez predvolania, dobrovoľného plnenia zo strany vášho poskytovateľa internetových služieb alebo dodatočných záznamov od tretej strany, informácie uložené alebo získané len na tento účel sa zvyčajne nedajú použiť na vašu identifikáciu.
Marketing
Technické úložisko alebo prístup sú potrebné na vytvorenie používateľských profilov na odosielanie reklamy alebo sledovanie používateľa na webovej stránke alebo na viacerých webových stránkach na podobné marketingové účely.