Matematický klokan – matematika bez hraníc

Do medzinárodnej súťaže sa každoročne zapája šesť miliónov žiakov na všetkých kontinentoch okrem Antarktídy. Na riešenie úloh nepotrebujete poznať kopec poučiek, skôr treba zapnúť zdravý sedliacky rozum. Matematický klokan – matematika bez hraníc

Ponúkame Vám vlaňajšie úlohy pre žiakov na 2. stupni. Čo poviete, zvládli by ste ich? Sme presvedčení, že Vaše deti áno, a ešte sa pritom aj zabavia. On line kvíz.

test Matematický klokan

Kliknite na tlačítko Ďalej.

Výsledky

Gratulujeme.

Vašimi odpoveďami ste sa zaradili medzi 20 % najlepších klokanistov. 🙂

Ak ste dosiahli tento výsledok, určite chápete, že je dobré podporovať vzdelanie, logické myslenie a kreativitu našich detí. Dovoľte im zažiariť v najväčšej matematickej súťaži na svete MATEMATICKÝ KLOKAN. Na stránky súťaže Matematický klokan >>>

No mohlo to byť lepšie 🙂

Ak ste dosiahli tento výsledok, určite chápete, že je dobré podporovať vzdelanie, logické myslenie a kreativitu našich detí. Dovoľte im zažiariť v najväčšej matematickej súťaži na svete MATEMATICKÝ KLOKAN.

Na stránky súťaže Matematický klokan >>>

Ďalej

#1. Na obrázku je 30 rovnakých bielych štvorčekov. Riško vyfarbil oranžovou farbou všetky štvorčeky v stĺpcoch C a D a v riadkoch 3 a 6. Koľko štvorčekov zostalo bielych?

Ďalej

#2. V rybníku žijú tri žaby. Každú noc jedna zo žiab zaspieva pesničku zvyšným dvom žabám. Po deviatich nociach sa dve žaby rozprávali.

Prvá žaba: „Ja som spievala dvakrát.“
Druhá žaba: „Moje kamošky žabky krásne spievajú. Vypočula som si od nich päť piesní.“
Koľko piesní si vypočula tretia žaba?

Ďalej

#3. Futbal v byte nezostal bez následkov. Keď mama zisťovala, kto rozbil okno, dostala takéto odpovede:
Miro: „Bol to Peťo.“
Peťo: „Bol to Rišo.“
Rišo: „Ja som to nebol.“
Tomáš: „Ja som to nebol.“
Ako sa neskôr ukázalo, iba jeden chlapec hovoril pravdu. Kto rozbil okno?

Ďalej

#4. Tina chce napísať do kruhov na obrázku čísla od 1 do 7, do každého kruhu jedno číslo. Na obrázku je vyznačené, aké majú byť súčty každej dvojice susedných čísel. Ktoré číslo má napísať do zeleného kruhu?

Ďalej

#5. V parku je 5 kríkov. Na obrázku sú znázornené ako zelené kruhy. Adam sa postavil na také miesto, odkiaľ vidí iba 2 kríky, lebo ostatné sú zakryté inými kríkmi. Na ktoré z vyznačených miest sa Adam postavil?

Ďalej

#6. Na obrázku sú číslice vytvorené zo zápaliek.

Ak chceme vytvoriť číslo 15, potrebujeme 7 zápaliek. Ktoré najväčšie číslo sa dá vytvoriť zo siedmich zápaliek?

Ďalej

#7. Anna má päť žetónov s rôznymi priemermi. Chce postaviť všetky možné „veže“ zo štyroch žetónov tak, aby bol vždy menší žetón položený na väčšom. Koľko veží môže takto postaviť?

Ďalej

#8. Fialové ozubené koliesko sa začne otáčať v smere hodinových ručičiek. Ktoré dve škatule sa pohnú nahor?

Koniec
Pošli ďalej
Ľudmila Burjanová
Ľudmila Burjanová

Ľudmila Burjanová, bývalá učiteľka matematiky, si dnes so svojím tímom Talentídy prostredníctvom školských súťaží plní sen – rozvíjať v deťoch logické myslenie, tvorivosť, radosť z objavovania a rozmýšľania.
Súťaže MAKS, MAKSÍK a MATEMATICKÝ KLOKAN majú za cieľ nadchnúť deti pre matematiku a ukázať im ju z tej zábavnejšej stránky.
Súťaže VŠETKOVEDKO a EXPERT geniality show sú pre žiakov všetkých vekových kategórií šancou ukázať, ako sa orientujú vo svete okolo nás.

Articles: 7